TENQ in actie voor Serious Request

Vrijdag 19 december is de 3FM-actie Serious Request weer van start gegaan in het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda. Dit jaar vraagt 3FM Serious Request aandacht voor hulp aan vluchtelingen. Onder de slogan "Koop een waterfles, help een vluchteling! Een halve liter hier, is tien liter daar" zamelt Brabant Water in samenwerking met TENQ geld in ten behoeve van 3FM Serious Request. TENQ doneert de volledige opbrengst van de watertappingen in december aan 3FM Serious Request. Het laatste nieuws over de actie en de tussenstand van de inzameling wordt onder de aandacht gebracht op de TENQ’s die in en om het Glazen Huis geplaatst zijn.

In de aanloop naar de 3FM-actie heeft TENQ de actie onder de aandacht gebracht van meer dan 300.000 scholieren op bijna 400 scholen. Op alle scholen met een TENQ waterapparaat met beeldscherm zijn gedurende 2 weken filmpjes vertoond over drinkwater en 3FM Serious Request. In het Glazen Huis is een TENQ geplaatst die DJ’s Giel, Coen en Paul gebruiken om hun flesje te vullen met gekoeld kraanwater. Brabant Water steunt de actie door van 19 t/m 24 december lege waterflesjes te verkopen voor één euro per stuk. De flesjes kunnen vervolgens worden gevuld bij 3 TENQ’s naast het Glazen Huis. De verkoop van 1 flesje levert uiteindelijk 2 euro op, omdat Brabant Water de opbrengst verdubbelt. Voor dat geld kan het Rode Kruis een jerrycan van 10 liter aanschaffen waarmee vluchtelingen van water kunnen worden voorzien.

TENQ bestaat uit een strak vormgegeven waterapparaat met ingebouwd beeldscherm. Met een dagelijks wisselende uitzending met onder andere aandacht voor sport, water en gezondheid communiceert TENQ met meer dan 300.000 jongeren op bijna 400 scholen door heel Nederland. Scholieren betalen 10 cent voor een flesje gekoeld kraanwater waarvan de helft naar een goed doel gaat. TENQ is een initiatief van Stichting WaterWijs. WaterWijs plaatst al twee jaar TENQ waterkoelers op middelbare scholen om overgewicht onder jongeren tegen te gaan. De TENQ’s zijn gratis voor middelbare scholen dankzij gesponsorde boodschappen van adverteerders. Stichting WaterWijs werkt samen met bijna alle waterbedrijven in Nederland.