Resultaten

Stichting WaterWijs heeft sinds de lancering van TENQ in 2006 al honderden scholen voorzien van een TENQ waterkoeler. Honderdduizenden leerlingen worden zo voorzien van gekoeld water, samen hebben ze al meer dan 1 miljoen flesjes water getapt bij TENQ. Onderzoek en referenties van scholen met een TENQ onderschrijven het succes van dit project.

Onderzoek
Stichting WaterWijs heeft een onderzoek laten afnemen door onderzoeksbureau De Vos en Jansen. De volgende resultaten kwamen uit dit onderzoek naar voren:

Ook is er een enquete afgenomen onder de contactpersonen van de deelnemende scholen. Hieruit zijn onder andere de volgende resultaten naar voren gekomen:

Referenties
Lees hier de aanbevelingen over TENQ van vier middelbare scholen. Alle vier zijn ze zeer enthousiast!

Einstein Lyceum, Hoogvliet
‘In de periode mei-juni 2005 heeft op het Einstein Lyceum in de vestiging te Hoogvliet een automaat gestaan van TENQ. De proef met dit apparaat, waar gekoeld leidingwater – al of niet met bubbeltjes – uit komt is zeer succesvol verlopen. Ondergetekende kan dit apparaat dan ook elke school aanbevelen.’ E.H. van Bork, conrector Einstein Lyceum

Christelijke Scholengemeenschap Walcheren, Middelburg
‘Daar waar je de gezondheid van leerlingen kunt bevorderen, moet je dat niet laten. Als je een signaal af kunt geven dat duidelijk maakt dat het ook anders kan, dat je het als school belangrijk vindt dat leerlingen en hun ouders bewust letten op wat men eet en drinkt, moet je dat doen, vind ik.’ I.R. Geschiere, directeur bedrijfsvoering Christelijke Scholengemeenschap Walcheren